Pnevmatski cilindri za proizvodno tehniko
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Industrijske linije za proizvodnjo uporabljajo veliko število strojnih elementov za manipulacijo z obdelovanimi predmeti. Poleg same mehanske obdelave je po navadi prisotnih še mnogo korakov za transport obdelovancev na naslednjo pozicijo. Vse skupaj mora biti kar se da avtomatizirano, tako da je potrebnega čim manj ročnega dela. Za hitre premike, prijeme ali odsune, kjer ni potrebna velika sila, se v največji meri uporabljajo mehanske rešitve s pnevmatskimi cilindri.

Material

Centralni pnevmatski sistemi

V proizvodnih linijah, kjer pnevmatski cilindri sodelujejo pri več korakih, je treba namestiti ustrezen pnevmatski sistem. V osrčju sistema najdemo kompresor, ki zrak stisne na primeren tlak, ter tlačne posode, v katerem se zadostna količina stisnjenega zraka shrani za sprotno uporabo. Brez dovolj velikih tlačnih posod bi med uporabo zračni tlak preveč padel, s tem pa bi se reakcije pnevmatskih cilindrov upočasnile. Zato je zelo pomembno, da se količina stisnjenega zraka, ki je na voljo v pnevmatskem sistemu, ustrezno preračuna glede na potrebe proizvodnje linije. Z večjim številom pnevmatskih cilindrov in pogostejšimi proženji, ki jih ti izvajajo, se veča poraba stisnjenega zraka. Obenem pa se je treba zavedati, da večje količine shranjenega stisnjenega zraka pomenijo tudi več energije, ki se sprosti ob morebitni nesreči. Tlačne posode morajo biti certificirane in redno pregledane, to pa za podjetje pomeni strošek.

Poleg centralnega sistema za stisnjen zrak vsebuje pnevmatski sistem še razvodne cevi in ventile za razpeljavo zraka do posameznih porabnikov – pnevmatskih cilindrov in šob za izpihovanje.

Sestava pnevmatskih cilindrov

V osrčju vsakega cilindra na stisnjeni zrak je ohišje z notranjo površino v obliki valja, bat s tesnili in batnica, ki silo prenaša navzven. Stisnjen zrak se s pomočjo dovodnih cevi dovaja v cilindrični notranji prostor, kjer odriva bat in s tem povzroči linearno silo, ki jo batnica prenese v zunanji prostor valja. Stisnjen zrak je kontroliran s pomočjo električnih ventilov.

Pnevmatski cilindri v različnih izvedenkah

Različni tipi pnevmatskih cilindrov se v največji meri razlikujejo prav v zunanjem delu ohišja. V strojegradnji se s pridom poslužujejo standardnih elementov, med katere spadajo tudi cilindri. Marsikje je treba cilindre namestiti tako, da se čim bolj sklopijo z okoliškimi elementi. Zato so mnogi tipski cilindri zasnovani v oglati zunanji obliki s pritrditvenimi utori ali luknjami. Njihova umestitev v sistem je zelo enostavna in prilagodljiva. Poznamo tudi mini cilindre, ki imajo na zunanji strani kar navoj in se jih lahko preprosto privije v za to namenjene odprtine.

Poleg različnih zunanjih oblik se pnevmatski cilindri razlikujejo še v dolžini hoda batnice, avtomatskem dušenju in že določenimi nastavki na koncih batnice. Nekateri pnevmatski cilindri imajo batnice na obeh straneh. Zelo pomemben je tudi način delovanja – poznamo enostranske in dvostranske cilindre. Dvostranske lahko kontroliramo v obeh smereh, a zahtevajo priklop dveh vodov stisnjenega zraka. Enostranski so enostavnejši, največkrat za povratek v prvotno stanje uporabljajo notranjo vzmet.

Vir: Halder.si

© 12. 05. 2024 - MojeZdravje.si. >> Moje zdravje.